Frejas Hus

Drömmen om ett hus.

Inspiration till husskiss

Kategori: Inspiration

Vi har vissa klara idéer om hur vi vill att vårt framtida hus ska se ut. Jag är numera beroende av inredningsbloggar, hustillverkares hemsidor etc.

Det ska vara en kombination av ett modernt och lantligt hus. Lite New England stil. Det ska ha det moderna husets öppna ytor och finesser med ett lantligt yttre.

För närvarande är vi "inne på" att ha ett U-format hus där vissa av husets "viktiga" rum är samlat kring en innergård. Som alltså är inne i U-et ;). Barnsovrummen ska va i ena änden och föräldrasovrummet i andra. Köket ska vara en mittpunkt och det ska vara öppet och ljust. Sen gäller det ju bara att få det här att resultera i en ritning men vi jobbar på det ;)

Här nedan kommer lite inspiration:





 



Bilderna kommer från min egna "Inspirationsmapp" med bilder som jag samlat på mig så är inte riktigt säker på källorna men jag vet att det bland annat är Trivselhus och Villa Varm.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: