Frejas Hus

Drömmen om ett hus.

Fantastiska vardagsrum!

Kategori: Inspiration



Källa: http://www.home-designing.com

Under tiden som vi tagit fram ritningarna till vårt hus kan jag ärligt säga att många funderingar, från mitt håll iaf, har handlat om hur man får ett praktiskt men ändå användbart och samtidigt vackert vardagsrum... Jag är nog en kräsen människa vad gäller just detta rum eftersom jag vill ha ett rum där man kan samlas med vänner och nära och kära kring en fin sittgrupp som inte är vänd, och fokuserad mot tv:n. Förutom samvaron är mina krav en fin möblering som istället "fokuserar" på den tända brasan i spisen eller på utsikten utanför.. SAMTIDIGT ska ju rummet faktiskt användas och faktum är att viss del av fritiden spenderas framför just tv:n.. så där finns även krav på att man faktiskt ska kunna sitta i soffan och se just denna apparat och möblerna kan ju inte endast va fina att se på utan även bekväma att sitta i... Många knepiga och kanske något flummiga funderingar (jag erkänner detta själv =)) har jag kring just detta rum. Därför är det bra att det finns något som heter internet där jag och mina flummiga tankar kan få frodas och inspireras... I vardagsrummen ovan kan dock till och med jag tänka mig att skippa tv:n totalt ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: