Frejas Hus

Drömmen om ett hus.

Takstolar, balkar och svall!

Kategori: Hustak

Då jag på nått höger lyckats bli sjuk för andra gången på en månads tid så har bloggen tyvärr fått ligga på is några dagar. Det enda jag ägnat mig åt är att försöka ligga så still som möjligt, titta på gamla avsnitt av bygglov på tv4-play och att låta bli att smitta byggherren i familjen...
 
För den sakens skull så betyder ju inte det att det inte händer saker ute vid tomten. Balkar och takstolar har kommit upp på den lite större utbyggnaden...
 
Rakt fram här kommer vi att ha vårt sovrumt med tak ända upp i nock, så himla underbart! :)
 
Det har även lagts svall på baksidan av huset, det som kvarstår är att lägga svall på de två utbyggnaderna och sedan lägga papp på all svall.
 
 
Dessutom har svärfar varit snäll och varit ute hos oss och hjälpt oss måla stor del av panelen - toppenbra!
 
Om jag piggar på mig ännu lite mer tills imorgon så är tanken då att jag ska måla lite ytterligare och H ska börja sätta panel! Vi får väl se hur det går med de ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: