Frejas Hus

Drömmen om ett hus.

Profilerna klara!

Kategori: Husgrund

På grund av sjukdom fick arbetet med profilerna ligga lågt men i fredags kväll begav vi oss så ut för att göra färdigt dessa. Efter några timmars arbete och lite samtal med flera trevliga grannar som kom och hälsade på oss blev vi äntligen klara! Såhär ser det ut på tomten nu:
Imorgon ska H (min sambo) ut och röja lite på tomten (det växer som tusan där ute) och sen ska han möta upp några killar från kommunen komma och göra utstakningen. I veckan hoppas vi även att han som ska gräva kan börja sitt arbete. Imorgon ska vi, lite i sista minuten, kolla med det lokal energibolaget om de har några ledningar som ligger på vår tomt. Vi har fått reda på att det finns en ledning från skanova där garaget ska stå så denna måste vi nog få utsatt av någon behörig person. Jag kan i samband med detta passa på att tipsa om www.ledningskollen.se där man kan få reda på om det finns ledningar i ens egna tomtmark inför maskinschaktning m.m.
 
I veckan som gått har vi även beställt det mesta materialet som behövs för grunden! :)

Kommentarer

  • Jonas Devhagen säger:

    Hej på er,

    Trevlig blogg och kul att ni sprider information för alla som går i samma tänk som ni. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med er men jag hittade ingen kontaktmail så jag lägger en kommentar här om det är ok. Jag driver www.liwa-online.se som säljer målarfärg och tillbehör och skulle vilja prata med er om ett eventuellt samarbete. Ta en titt på sidan vet jag och maila oss om ni vill veta mer om vad jag har i åtanke. [email protected]

    Önskar er en fortsatt trevlig dag och all lycka med ert husbygge.

    Vänligen
    Jonas Devhagen

    2012-07-24 | 15:06:14
    Bloggadress: http://www.liwa-online.se

Kommentera inlägget här: