Frejas Hus

Drömmen om ett hus.

Ett år som fastighetsägare!

Kategori: Allmänt

 
Idag, för exakt ett år sedan, skrev vi på och la de sista pengarna på tomten. Vi firade då   genom att packa picknik-korgen och bege oss ut till tomten. Idag firade vi ettårsdagen genom att dela på en gyrostallrik i solen (och blåsten) på baksidan av huset =P
 
Jämförelsebilder måste man ju ha! Så här såg en del av tomten ut för ett år sedan:
 
 
 
Såhär ser samma plätt ut idag (dock från liite annan vinkel men ni ser samma träd till vänster)
 
På ett år har vi ändå klarat av att färdigställa bygglovsritningarna, fått bygglov, gjort markarbete (inklusive gräva diken för ex.vis elkablar), anlagt jordvärme, dragit el och vvs, gjutit husplatta och garageplatta, byggt garage, rest husstomme, gjort ytterväggar, lagt tak, gjort inneväggar, satt fönster och ytterdörrar, installerat kamin och vedspis och satt upp halva köket plus mycket mer... Helt galet! Verkligen inte dåligt (om vi får säga det själva) med tanke på att vi bygger ett lösvirkeshus på 1-2 man :) Jag tror det är jätteviktigt att inte bara stirra sig blind på det som är kvar utan faktiskt blicka tillbaka och se allt som man redan gjort! :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anne-Marie säger:

    Vilket mysigt hus! Jag halkade in på er sida när jag letade info om byggfelsförsäkringar och självbyggare. Jag har några frågor som jag skulle vilja ställa. Vi ska till att bygga fritidshus i fjällen och har lite "problem" i byggprocessen. Kan du maila mig, jag hittar ingen adress till dig via sidan att maila på. Jag vill ställa frågorna privat.

    Svar: Hej Anne-Marie!
    Jag mailar dig på en gång :)

    /Caroline
    H&C

    2013-05-10 | 10:01:18

Kommentera inlägget här: