Frejas Hus

Drömmen om ett hus.

en liten Sneak Peak...

Kategori: Ritningar/bygglov

bjuder jag på idag... I brist på riktiga ritningar bjuder jag idag på mina första trevande försök i programmet SketchUp =) Jag vet att det ser för hemskt ut men i detta program har jag suttit många timmar och flyttat på väggar och fönster hit och dit - MYCKET smidigare än att sitta men papper och penna. Och det är mina trevande försök i detta program som har lagt grunden till de riktiga ritningarna. Här kan man i alla fall se liite hur huset kommer att vara uppbyggt :)



Längst ner i mitten på bilden är ytterdörren där man kommer in till hallen. Direkt till höger ligger den lilla toaletten. Rakt fram kommer man in i vardagsrummet med fönster ut mot baksidan. Vardagsrummet, matplatsen och köket kommer att ha en öppen planlösning och "ligga i fil". I den lilla "utbyggnaden" som ligger i anslutning till vardagsrum och kök kommer det att vara kontor i rummet till vänster och tvättstuga i rummet till höger. Om man istället går till vänster från vardagsrummet kommer man direkt in till ett mindre allrum, till vänster ligger två mindre sovrum, till höger ligger det stora badrummet, det stora sovrummet och en mindre klädkammare. Jag lovar att bjuda på de riktiga, fina ritningarna när vi har tillgång till dessa ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: