Frejas Hus

Drömmen om ett hus.

Sexton istället för 11

Kategori: Utomhus

I samband med att vi fick den nya nybyggnadskartan för tomten fick vi oss också en liten överaskning i form av att kommunen hade bytt gatnumret på tomten. På alla kartor har det stått att vi ska bo på nummer elva fram tills nu då vi plötsligt ska bo på nummer sexton.. ;) Det spelar oss självklart ingen roll vilket nummer vi bor på men den plötsliga förändringen fick mig att börja fundera kring det här med husnummer. Till skillnad för hur det var förut kan man nu utforma sitt husnummer/sin skylt på oändligt många olika sätt. Det har ju även blivit mer o mer vanligt att man skriver ut numret med bokstäver istället för siffror - som här på Trivselhus exempelvis:



Mitt plötsliga husnummer-googlande ledde mig in på en helt fantastisk sida: skyltmax.se. där man kan designa sin helt egna husnummerskylt efter tycke och smak. Min variant kom att se ut såhär:

Dock ska det givetvis inte stå "Fantasivägen" ;) Tyckte det var en väldigt rolig idé och det verkar inte vara några överpriser heller. Bloggar man dessutom om dem innan man gör en beställning så får man rabatt ;) Jag vågar väl dock inte lägga någon beställning än - kommunen kanske ångrar sig igen - men vi får väl se om/när bygglovet är klart =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: