Frejas Hus

Drömmen om ett hus.

Golvvärme och armering

Kategori: Husgrund

Är det vi har ägnat oss åt de senaste dagarna. Igår kom VVS-killarna och la golvvärme i hela huset och idag har min duktiga sambo ägnat sig åt att armera nästan hela huset själv! En stor guldstjärna till honom! Planen är att han ska göra den sista lilla biten imorgon. Så det känns som att vi ligger bra till tills elektrikern ska komma och göra det sista innan gjutningen på fredag :) Nu hoppas vi bara att väderprognosen håller sig och att det inte kommer några störtskurar mitt på dagen på fredag :)
Det ser ju helt ok ut hittills :)
 
Såhär har det sett ut ute vid huset måndag/tisdag:
Golvärmeslingor - till vänster ser ni det fula lilla skåp som hör till värmeslingorna - detta ska gömmas bakom en skjutdörr (får inte byggas in i en garderob) och sabbade mina inredningsplaner för den kommande hallen totalt.. men men nu får jag lägga krut på att hitta en någotsånär snygg skjutdörr ;) Snett framför skåpet sticker spiroröret till kaminen (som ska stå i det kommande vardagsrummet) upp.
Här har min duktiga sambo påbörjat armeringen - superviktigt att inte göra skada på golvslingorna när man lägger dessa och efter att ha burit massa järn högt över huvudet hela dagen är H nu helt slut..... :)
 
Fortsättning följer....
 

Kommentarer

  • Anna Wiberg säger:

    Bra Jobbat!

    Svar: Tack! :)
    H&C

    2012-09-14 | 18:35:19

Kommentera inlägget här: